divendres, 18 de desembre del 2015

Com ensenyar matemàtiques a través del joc a nens amb *TDAH

Imatge de google etiquetada per reutilització
És en els primers cursos escolars quan els nens comencen a treballar l'automatització, el coneixement i l'aplicació de les operacions matemàtiques bàsiques. Per treballar l'automatització de les operacions bàsiques amb els nens amb *TDAH, i aconseguir una interiorització amb l'objectiu que ells puguin plasmar-ho en la resolució de futurs problemes matemàtics, el joc és una eina important per aconseguir-ho.

Una activitat senzilla de preparar, amb materials assequibles i molt beneficiosa per als nens amb *TDAH és el Joc dels daus per a la comprensió de les operacions matemàtiques, que ajuda als nens a identificar quan han de sumar, restar, multiplicar o dividir. Moltes vegades, aquests conceptes no tenen significat per als nens, per la qual cosa anem a emprar els termes posar, llevar, sumar moltes vegades i repartir.

Necessitarem dos daus, en un comptarem amb els signes (+, -, X i /) i en un altre parelles de nombres, de manera que en llançar tots dos daus comptem amb el signe que ens marcarà l'operació a realitzar i els nombres amb els quals hem de fer-ho. Els nens comptaran amb uns taulers, en els quals es marcarà l'evolució de les operacions realitzades, col·locant fitxes o símbols conforme realitzin cada operació correcta.

A més de treballar l'automatització de les operacions matemàtiques, a causa de la flexibilitat en la realització de l'activitat podem treballar altres aspectes transversals importants per als nens amb *TDAH com poden ser:

1. Treball sobre les normes: respectar el torn, complir les normes del joc, etc.

2. Treball en equip: Podrem variar les versions del joc perquè en comptes de ser una activitat individual, pot ser en parelles.

3. La motivació: fomentarem el component motivacional que té la visió lúdica de l'aprenentatge.

4. Gestió de la frustració.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada